fredag 6. mars 2009

Frank Zappa, min kommende venn

Etter at jeg kom til å tenke på Frank Zappa her om dagen, så sank en begredelig sannhet inn over meg.
Det slår meg at min ide om hvor godt jeg kjenner til Zappa er svært overdrevet. Jeg tror jeg har hørt det meste han har laget, og jeg innbiller meg at jeg har sånn nogenlunde oversikt over hans liv og virke, og utfra det så har jeg dratt en feilaktig slutning at jeg er stor fan av Zappa. Men når jeg nå i et anfall av utilslørt ærlighet ser ordentlig etter, så er dette dessverre også et av områdene jeg bare har nok nøkkelinformasjon om til at jeg klarer å lure meg selv til å tro at jeg nærmest er ekspert, mens i virkeligheten er jeg knapt en amatør.

Derfor har jeg nå bestemt meg for å ta affere med min ukritisk innbilte og pinlig unøyaktige kompetanse på dette feltet.
Jeg skal bli en sann venn av Zappa.
Så gjenstår det bare å se om han er så toppers som jeg alltid har innbilt meg. 

For å spare alle andre for min tråkling gjennom dette enorme feltet, så skal jeg begrense mine bidrag til kun å være rapporter fra spesielt merkelige eller interessante historier om mannen og hans virke.
Jeg kjenner jeg gleder meg litt jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar