lørdag 7. mars 2009

Frank Zappa. The Amazing Mr. Bickford


Herregud. 
I min streben etter å bli venn med Frank Z har jeg nå oppdaget at ikke bare laget mannen muffins og musikk, men også film. 
Ettersom jeg fortsatt er helt i starten av studiet, så er det ikke så mye jeg kan si om hans produksjon annet enn at han begynte med film omtrent samtidig med musikken, og at han også innefor filmen hadde en hang til rare og surrealistiske ting.
The Amazing Mr. Bickford, fra 1987 - og dermed ikke hans første film (har ikke klart å finne noen oversikt enda, jobber med saken) er en marerittaktig historie om en mann i ulykkelige omstendigheter får man nesten si. Zappa har laget musikken, og regissert så vidt jeg kan forstå, i samarbeid med en Bruce Bickford jeg ikke aner hvem er. Filmen er 60 minutter lang, og fortsatt å få tak i, her er en 7 min lang snutt.
Og jeg må si at det er et imponerede stykke kameraarbeid her. Veldig annerledes fra noe annet jeg har sett i samme animasjonstradisjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar