torsdag 5. mars 2009

Frank Zappa, min venn

Jeg har alltid tenkt at jeg nok ville likt Frank Zappa om jeg hadde hatt gleden av å møte han. Bare det at han en gang forsøkte å gjøre det stort på salg av frosne muffins er nok til at jeg kjenner hjertet hamrer litt ekstra. Det gjør ikke noe at han også har laget en plate som Joe's Garage, som jeg ikke skjønner hvor jeg har gjort av. Mener å huske at det var bilde av en fyr, det må ha vært Frank, med en mop på hodet, på coveret. Hm, kanskje jeg barer rører nå.
uansett, jeg snublet over dette fine sitatet av ham nå nettopp, og ble så glad. Han snakker om harmoni i musikk, men jeg tenker det kan brukes på det meste egentlig.
Her er det:

"The creation and destruction of harmonic and 'statistical' tensions is essential to the maintenance of compositional drama. Any composition (or improvisation) which remains consistent and 'regular' throughout is, for me, equivalent to watching a movie with only 'good guys' in it, or eating cottage cheese."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar