søndag 29. mars 2009

Neo Dada

For noen år tilbake datt en venn og jeg innom en Jono el Grande konsert i den lille salen på Oslo Konserthus. Og sjelden har jeg vel vært med på noe rarere. Er det noe jeg virkelig setter pris på så er det seriøs tulling. Når folk virkelig anstrenger seg for å tulle like grundig som om man skulle ha levert et statsbudsjett, så blir jeg fullstendig og hjelpesløst sjarmert.

Både musikken til el Grande og framføringen av den er komplett umulig å begripe noe som helst av, men det gjør ingenting for etter konserten var jeg så glad! Min venn og jeg gikk ut av salen med armene i været og var høye på original opplevelse i timesvis etterpå.

Og nå er det altså slik at han har laget en ny plate, Neo Dada og igjen forstår jeg ingenting av det, men jeg blir glad. Og jammen skal han ikke ha konsert den 14. mai på Blå. Og mon man ikke bare skal ramle innom den. Bare sånn for å kunne gå med armene i været et par timer etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar